Mijn Zen-momentje voor vandaag ....


Ik kreeg een reactie van iemand, die vroeg waar/hoe te beginnen met een Zentangle. Dat vroeg ik me ook altijd af, het leek me zo ontzettend moeilijk ! Gelukkig is internet een bron van informatie (en ook van inspiratie). Om te beginnen natuurlijk de officiele Zentangle website, met heel veel informatie. En Life Imitates Doodles is ook een ware schatkist van patronen en heel veel links naar patronen. Daar ook nog meer verwijzingen naar erg leuke blogs, enfin, voordat je alles gelezen hebt ben je een week of 2 verder ;-) Ik weet niet precies, hoe groot de officiele tanglepapiertjes zijn, mijn boekje is 10 x 10 cm. Zoek een patroon wat je aanspreekt en begin gewoon. Ik heb zelf al gemerkt dat ik met een hele dunne stift de patronen het mooist vind, maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Het kan net zo goed met een dikke stift, een kroontjespen, of een balpen ;-) Gewoon doen, en genieten van een Zen-moment !

I received a comment from someone who asked me where/how to start with a Zentangle. Not so long ago I wondered too, it just looked so hard to do ! Luckily the internet is a source of information (and inspiration. For starters of course the official Zentangle website, with lots of information. Another favorite of mine is Life Imitates Doodles. That blog is just a treasure box filled with patterns, lots of links to other blogs, if you start reading you will be busy for a week of two ;-) I don't know the official size of a Zentanglepaper, but my book is 10x10 cm. Find a pattern you like and just start. I noticed I like the tangles best done with a very thin marker, but I guess that's personal. You can make them with a thick marker, a dip pen, whatever you like ;-) Just do it and have fun, and find your Zen-moment !

Geen opmerkingen: