Kerst

Kerst .... Een evenement wat van mij dit jaar wel een maandje uitgesteld had mogen worden. Een week voor kerst werd mijn moeder weer in het ziekenhuis opgenomen, een kleine hartaanval, beginnende longontsteking, enfin, het zag er niet zo goed uit en zorgde voor de nodige stress en drukte, veel op bezoek gaan natuurlijk en allerlei dingen regelen.

Christmas ..... In my opinion it would be better if they postponed it with a month or so. A week before Christmas my mother was admitted to the hospital, again. A small heart attach, beginning of pneumonia, anyway, it didn't look good and caused a lot of stress and a lot of extra work, driving to the hospital to visit her and taking care of her home.

Maar goed, de vrijdag voor kerst mocht ze weer naar huis, en hoewel toch weer meer verzwakt zat ze zondag toch mee te eten bij ons eerste kerstdiner op 23 december.

But, Friday before Christmas she was allowed to go home and, although weak, she attended our first Christmasdinner on Sunday 23rd.







Kerstavond hebben we rustig met z'n vieren thuis doorgebracht, natuurlijk de kerstkado's uitgepakt, we zijn allemaal weer goed verwend. Zo zit ik nu op mijn felbegeerde iPad een blog te typen :-)

Christmas Eve was quiet and peaceful, just the four of us, unwrapping gifts and enjoying good food and wine. We all got spoiled, which means I am typing this blog on the long wanted iPad :-)

Eerste Kerstdag zijn we 's ochtends bij moeder/oma langs gegaan om koffie te drinken, en dat viel niet tegen. Ze was vrolijk, en het was heel gezellig.

December 25th we visited my mother, and she surprised us. She was cheerful and we had a good time together.





's Avonds kwamen mijn 'schoonzoons' eten, en daar moest ik natuurlijk wel een goede indruk op maken! Dus snel de keuken in. Ik had al het een en ander voorbereid dus het was niet zo veel werk meer, en ik moet zeggen, mijn kerstmaal is dit jaar goed gelukt! Het was ook heel erg gezellig met de jongens, al met al een succesavond.

In the evening my 'sons in law' came for dinner, and of course I have to impress them! So off I went into the kitchen to cook my delicious meal. I prepped a lot so there wasn't a lot of work and I must say, I did a great job! We had fun with the boys and it was a great evening.






Dan tweede kerstdag. Inge was al niet meer thuis, die was bij Nick aan het vieren, Monika ging mee naar andere oma en opa, waar het ook weer heel gezellig was. Daarna vertrok Monika naar vriendje Jack om daar verder te vieren, en daarna heerste er in ons huis alleen nog maar rust ...... Rust en stilte, heerlijk! Ik heb heerlijk een film op mijn iPad gekeken, terwijl Arie naar de top2000 luisterde en aan de tafel zat te rommelen. Een hapje, een drankje, in een woord zalig!

December 26th... Inge left with her boyfriend to celebrate, Monika joined us to visit the other (grand)parents. We had a good time, and after that Monika left to celebrate with her boyfriend. And in my home it was quiet .... Peaceful and quiet, just wonderful! I watched a movie on my iPad and Arie listened to the radio, we drank a little, ate a little, awesome!

Al met al hebben we het overleefd, en nog op een gezellige manier ook :-) Met de iPad ben ik superblij, weer nieuwe creatieve mogelijkheden, maar daarover in een volgend blogje meer.

Well, we managed to survive Christmas, and had fun too :-) I am superhappy with my iPad, lots of new creative possibilities, but more on that subject in the next blogpost.

1 opmerking:

gabsArtig zei

Looks like you had an awesome christmas! So happy to read this! Have a healthy and great start into 2013!
hugs
Gabs